xxx
Zupa z dyni/ Pumpkin soup (scroll down for English recipe)



Do tak popularnej na Wyspach zupy z dyni długo podchodziłam z olbrzymią rezerwą. Ale piękna (naprawdę!) angielska jesień i wszechobecna w sklepach i na farmach dynia sprawiły, że postanowiłam w kuchni odrobinę poeksperymentować. Przeszłam internety w poszukiwaniu idealnego przepisu, którego oczywiście nie znalazłam. Dlatego stworzyłam swój własny z którego jestem niezwykle dumna. Jest aromat, jest kick!







Składniki:

1 kg dyni

75 g imbiru

1 duża cebula
2 duże marchewki
3 - 4 ząbki czosnku
Litr  bulionu drobiowego 
Garść swieżej pietruszki
Puszka mleka kokosowego
Grzanki



Przygotowanie:




1. Dynię obieramy i kroimy a następnie wrzucamy do wrzącej wody. Gotujemy do momentu aż dynia będzie miękka.
2. W międzyczasie na maśle podsmażamy cebulę i marchew.
3. Kiedy dynia zmięknie, odcedzamy ją i dodajemy podsmażoną cebulę i marchew. Gotujemy około 7 do 10 minut.
4. Wszystkie składniki miksujemy blenderem, wrzucamy do garnka i zalewamy bulionem.
5. Po około 15 minutach dodajem mleko kokosowe.
6. Przy podaniu sypiemy garść (zależnie od preferencji) grzanek, pestki dyni i odrobinę pietruszki.




Ingredients:

1 kg diced, fresh pumpkin
75 g ginger

1 onion
2 carrots
3 - 4 gloves of garlic, minced
1 liter of vegetable or chicken stock
Parsley
250 ml coconut milk
Croutons




1. In a medium sauce pan heat butter. Cook onion and carrots.
2. Cook pumpkin until soft.
3. Add pumpkin, onion and carrots and blend all ingredients together.
4. Add chicken stock and cook for app 15 minutes.
5. Add coconut milk.
6. Serve with croutons.











Smacznego!

M.

1 comment:

Tania Brytania said...

Oj kuchnia w Wielkiej Brytanii potrafi zaskoczyć. Niejednokrotnie przepisy wyglądają jak misz-masz wszystkiego, a przybysze przecierają oczy jak widzą co w Wielkiej Brytanii jada się na co dzień. Aczkolwiek zupa z dyni jest jedną z pewnością warta polecenia!